fredag 14 september 2012

Stressad av yoga

Det är något tragikomiskt över det faktum att jag känner mig superstressad just nu. Bara för att jag valt att studera yoga 20 timmar i veckan under tio veckor framöver. I alla fall var jag det innan kvällens hathapass.

Tidigare idag ångrade jag att jag anmält mig. Det var på eftermiddagen efter en lång dag med ett läkarbesök för Thor som behöver nya glasögon, som tog alldeles för många timmar, ett arbetsmöte på kontoret och en visit på banken för att betala skatt. Innan taekwondon, och samtidigt som jag stekte pannkakor, fastän jag egentligen skulle försöka hinna äta middag. Men nu sitter jag lugn som en filbunke i soffan och njuter av tystnaden kl 23 en fredagkväll.

Nyttigare än ett glas vin. Det kanske inte är så dumt att gå en yogakurs ändå?

Tränar du yoga? I så fall, hur har den påverkat ditt liv?

1 kommentar:

  1. Jag tränar, lever, andas yoga sen snart sju år. Utan yogan kan jag inte fixa något längre. Den har förändrat och förändrar allt. Man blir gladare och lugnare. Du har gjort helt rätt. Du ska få se...

    SvaraRadera