söndag 23 december 2012

God Jul!

Thor, Wilde och jag på festival of Lights i van Dusen Garden.

Sitter i stugan i Whistler och inser att jag stökat färdigt. Dagen innan dopparedagen är över. Gravlaxen, köttbullarna och risgrynsgröten är färdiga. Resten fixar jag imorgon. Det blir en mindre variant av smörgåsbord med redan nämnd mat, samt sill, ägg, sillsallad, skinka, långkål, brysselkål, grönsallad, revbensspjäll och Janssons frestelse. Godisbord med Ris a la Malta, choklad praliner och svenskt smågodis som avslutning.

För tredje året i rad kommer en tysk-amerikansk familj på middag på julafton. Det förvånar mig alltid att de vill komma tillbaka. Svensk julmat är en inlärd smaksupplevelse. Vissa i utlandet reagerar med fasa över speciellt sillen. Men jag längtar redan.

Gpod Jul allesammans! Njut av ledigheten och varandra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar