onsdag 6 mars 2013

Skrivkramp & drömmar om Kalifornien



Foto: Wilde i Costa Mesa 2010
En hel månad utan ett blogginlägg. Jag vet inte helt varför. Har kanske haft lite skrivkramp? Nu när jag sitter här märker jag att jag snabbt hittar tillbaka till mina vänner orden. Problemet är kanske mer att jag har tagit på mig för många saker att göra parallellt.

Jag är äntligen färdig som yogalärare och har även hunnit med att ta en kurs i yin yoga. Har skapat en hemsida för yogan (yogalenany.com) och en facebookgrupp för mina klienter (www.facebook.com/yogalenany).

Klienterna börjar trilla in i kapp med att ordet sprider sig. The power of marketing. Är förvånad över hur snabbt allt sker. Hade tänkt skynda långsamt med att bygga upp min undervisning, och så märker jag att det finns ett jätteintresse för yoga. Jag klagar absolut inte. Samtidigt känner jag mig nog lite överrumplad.

Foto: Thor & jag njuter av solen.
Jag älskar miljön inom yoga. Folk behandlar varandra med värme och omtanke. Kanske för att så mycket fokus ligger på att släppa egots inflytande över oss. Jag sliter kanske fortfarande lite med att mitt ego har lite för hög röst inom mig. Men rösten blir allt tystare med mer yoga och meditation. Speciellt yin yoga, vilket är en intensiv upplevelse av mindfulness. Känslan av varje pose utforskas under längre tid, 3-10 minuter. Allt sker sittande eller liggande och med musklerna avslappnade och kalla. Man kan inte springa från sig själv när man vilar i sfinx omringad av andra yogis.

Nu är det nedräkning till spring break och den årliga vistelsen hos min syster i Kalifornien. Jag och barnen räknar dagarna. Vi längtar efter min syster och hennes barn.

Syskon och kusiner. Vilken fantastisk tillgång familj kan vara.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar